Voeding en opvliegers!

Veel vrouwen in de overgang hebben regelmatig last van opvliegers. De frequentie verschilt per persoon. Maar er is goed nieuws. Door een gezonde levensttijl kan je zelf de hevigheid en de frequentie van de opvliegers verminderen. Er zijn verschillende voedingsmiddelen die er om bekend staan de opvliegers te verergeren maar ook bestaat er veel voeding die de opvliegers juist kunnen verminderen.


Voeding die opvliegers verergeren
Naast roken en alcohol zijn er vele andere voedingsmiddelen die opvliegers kunnen verergeren. Cafeïne in koffie en thee, pittige en gekruide gerechten, suiker, zuivelproducten, witmeelproducten, frisdrank, vlees, gevogelte, conserveringsmiddelen en chemicalien kunnen ervoor zorgen dat de opvliegers vaker komen en bovendien langer aanhouden. Wanneer je veel last hebt van opvliegers is het dus verstandig deze producten te mijden. Waarschijnlijk zult u vanzelf merken dat u na het consumeren van deze voeding meer last heeft en duidelijk minder last na een aantal dagen deze voeding niet te hebben geconsumeerd.

Voeding die opvliegers verminderd

Brood en   granen

Peulvruchten

Noten en zaden

notenbrood

6 granenbrood

sesambrood

maisbrood

ciabattabrood

haver

tarwe

gerst

rogge

sojameel

volkorenmeel

sojabonen

linzen

erwten

kikkererwten

tofu

cannellinibonen

Hazelnoot

amandel

walnoot

cashewnoot

paranoot

pistachenoot

pinda

lijnzaad

sesamzaad

pompoenzaad

maanzaad

zonnebloempitten

pijnboompitten

Groente en fruit

Kruiden ed

Vis

appel

pruimen

kersen

banaan

sinaasappel

perzik

peren

mango

koolsoorten

broccoli

wortelen

aardappelen

paprika

groene groenten

rabarber

tauge

knoflook

kaneel

salie

selderij

peterselie

zeezout

gember

makreel

haring

paling

sprot

bokking

Vetten

Zoetstoffen

Zuivel

roomboter

olijfolie

lijnolie

sesamolie

zonnebloemolie

sojaolie

walnootolie

maïsolie

honing

ahornsiroop

kandij

dadelsiroop

rijstsiroop

biologische eieren

biologische yoghurt

roomboter

soja melk

soja yoghurt

karnemelk

kwark

Beweeg
Naast letten op de voeding hebben verschillende onderzoeken uitgewezen dat ook regelmatig sporten en bewegen het aantal en de ernst van opvliegers verminderd.

Je helpt mij enorm als je dit artikel deelt op social media:

Lees ook:



3 thoughts to “Voeding en opvliegers!”

    1. Zeker weten, bij mij zijn ze weg sinds ik ben gestopt met het drinken van gemberthee. Zodra ik weer een kopje neem, komt er binnen een uur een opvlieger.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *