Zo lukt het je wel om af te vallen

Afvallen is moeilijk. Het is een kwestie van lang volhouden en het is zeker niet makkelijk. Toch hoeft het niet zo moeilijk te zijn als veel mensen denken. Kleine aanpassingen kunnen er al voor zorgen dat je afvalt. Wanneer je de drie tips in dit artikel toepast zul je afvallen zonder dat je daar heel veel moeite voor hoeft te doen.

1. Houd het op drie maaltijden per dag
Ook wanneer je in deze drie maaltijden veel eet, zal het makkelijker zijn om af te vallen. Je krijgt met drie maaltijden bovendien een vast ritme en dat helpt bij het afvallen. Bovendien hoef je zo op ‘maar’ drie momenten sterk te zijn om niet te veel te eten.

Veel calorieën zitten natuurlijk in tussendoortjes. Deze zijn vaak vet- en suikerrijk en hebben weinig voedingswaarde. Wanneer je het bij drie hoofdmaaltijden houdt, ontbijt, lunch en diner, zul je minder calorieën binnen krijgen en dus afvallen.

2. Eet de helft van wat je normaal eet
Een dieet met ingewikkelde recepten, repen en regels is moeilijker vol te houden. Een goede stelregel is om te eten wat je altijd eet, maar dan een kleinere portie. Wanneer je de helft eet van wat je normaal eet, zul je vanzelf afvallen. Dit kun je volhouden totdat je op het gewenste gewicht bent. Schep je normaal 3 lepels rijst op, dan houd je het dus bij 1,5 lepel rijst.

Groente en fruit zijn uitgezonderd van bovengenoemde regel. Eet dagelijks minimaal twee stuks fruit en 200 gram groente.

3. Eet bewust
Dit klinkt heel simpel. Maar de waarheid is dat de meeste mensen onbewust eten. Voor je het weet is je bord leeg zonder dat je daar bewust van hebt gegeten. Neem de tijd voor een maaltijd, kauw goed en zorg voor een fijne omgeving. Doe geen andere dingen tijdens het eten. Als je bewust bent van wat je eet, eet je langzamer. Je hersenen hebben de tijd nodig om het signaal dat je maag vol zit te ontvangen. Wanneer je dus erg snel eet, eet je al snel te veel omdat het seintje vol nog niet is gegeven.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *