Calorieverbruik per activiteit

Met deze handige rekenmachine kunt u berekenen hoeveel calorieën u verbruikt bij het doen van verschillende activiteiten!




Gewicht:
Activiteit:
Intensiteit:
Aantal minuten:
 
Verbruikte kcal:
 


24 gedachten over “Calorieverbruik per activiteit

  1. Ik heb een power plat (professionele).Daar sta ik 4x per week mijn oefeningen op te doen.
    Dit is toch ook een goede vorm van bewegen??

  2. Iemand van 90 kg gaat drie keer 4000 meter hardlopen.
    30 minuten op 7:30 per kilometer: 360 kilocalorieen verbrand.
    20 minuten op 5:00 per kilometer: 375 kilocalorieen verbrand.
    15 minuten op 3:45 per kilometer: 360 kilocalorieen verbrand.
    Interessant. Ik dacht dat hoe sneller je loopt, hoe meer energie dat per meter kost, omdat dan ook de luchtwrijving toe neemt. Al zijn de verschillen zo klein, dat dat alleen op hoge snelheden relevant wordt. Maar de berekeningen hierboven suggereren dus iets anders.

    1. Ja, klopt. In principe verbrand je niet meer door sneller te lopen. Wie hard loopt verbrandt wel meer in een kortere tijd. Maar misschien ben je toch beter af me 90 kilo als je rustig aan doet. Dat houd je namelijk langer vol. En daarmee verbrand je uiteindelijk ook meer vet.

  3. Waarom rekent u in calorieën terwijl u kilocalorieën bedoelt? Doet u hetzelfde met meters en kilometers? U helpt daarmee een ernstige verwarring in stand te houden.
    Mvg, WA

  4. Weet iemand hoe vaak je het beste touwtje kan springen in de week?
    Elke dag of is het beter om een dag ‘rust’ te houden? Ik wil op de andere dagen spierversterkende oefeningen gaan doen

    1. Ik zou om de dag doen en die andere dagen dat je niet touwtje springt dan spiertraining, om t op te bouwen is 5×1 min en dan telkens een minuut tussenpauze prima want je vergist je snel erin hoe pittig touwtje springen is en dat een week doen en dan op naar 7 min enz enz
      goed je kuiten rekken van te voren want heb uit eigenervaring meegemaakt dat ik spontane spierpijn kreeg zonder te rekken van te voren

  5. Ik heb al fucking goeie conditie ik kan 10 minuten achter elkaar doorsprinten 100 keer achter elkaar touwtje springen en Fuck iedereen die dat niet kan

  6. hallo, ik ben 15 jaar en mijn conditie is heel erg slecht terwijl ik best wel dun ben van mezelf. ik heb geen anorexia ofzo maar ik ben blij met mn buik en iedereen vind me ook best dun op school. Alleen mijn boven benen vind ik een probleem .. heeft iemand enig idee hoe ik mijn boven benen wat dunner maak en meer spieren opwek? Ik probeerde net touwtje te springen en mij lukte maar 20 en dat deed ik dan in 1 minuut, maar daarna moest ik wel 30 seconde weer op adem komen. iemand tips voor me?

  7. Hey! Ik ben nu net een weekje bezig met dit schema en kan nu al 5 minuten aan een stuk sporten terwijl ik vroeger nog geen 30 sec. kon joggen. Super dus!

  8. Ik heb overgewicht en ga vanaf nu een strikt schema aanhouden. Kijken of ik werkelijk kan afvallen door te gaan touwtjesspringen!

    Ik ben eigenlijk al bezig met meer bewegen, maar niet heel intensief.

  9. Wauw ik ben nu ruim een week bezig met de schema die ik hier heb gevonden 50x springen en 30 seconden rust. Ik ben nu al op 6×50 in 10m inuten. En het verschil is te zien in cm. mijn taille is er 4 cm van af en van mijn buik 5cm. Dus ik ga lekker door. Ik ben nu ook 2 kilo afgevallen, maar dat komt ook door mijn veranderde eetstijl. Dit motiveert zo. Ik ga deze week voor de 20 minuten springen. Mijn conditie is er echt op vooruit gegaan. Zodra ik 20 minuten kan springen zonder rust ga ik ook weer proberen te joggen. Nou mijn zomer ga ik dus wel slank tegemoet.

  10. Ik ben nu 3 dagen bezig met touwtjesspringen omdat ik hoorde dat dit een goede manier is om af te vallen en lekker goedkoop.Ik kan namelijk geen dure sportschool betalen vanwege mijn financieen. De eerste dag kon ik maar 20x achter elkaar springen en dat deed ik 3x per dag. Vanmorgen kon zowaar 80x en vanavond 107x. Ik was zeer verheugd en ik ben nu in ruststand en merk dat ik mijn buik- en beenspieren al voel. Dankzij de schema die ik op deze site vond ga ik het nu wat beter aanpakken, maar ik ben wel benieuwd hoeveel cm’s ik deze week nu zal afvallen. Ik ben nu ook veel gezonder aan het eten en daardoor al in 4 weken 6 kilo afgevallen.

  11. Ik heb op deze site gekeken hoeveel ik met touwtje springen hoeveel calorieen ik hier voor verbruik, maar ik vind het ook wel prettig als je kunt zien aan de aantal sprongen die je maakt hoeveel je verbruikt. Stel, je springt 100 tellen, hoeveel calorieen heb je dan verbruikt?
    Op deze manier zou ik het gaag willen uit willen rekenen via bereken calorie verbruik. Als dat zou kunnen graag zelfs.

    1. Als je 100 tellen springt dan weet je toch dat dat 1,67 minuut is? Dan kan je 1.67 invoeren bij de duur en dan kom je op het aantal verbruikte calorieën. Dan kun je het zo precies berekenen. Maar het verbruik is altijd een soort schatting!

  12. ik ga het nu proberen en volg de aanwijzingen van hierboven op.Het zal mij benieuwen of ik door deze simpele sport ga afvallen en mijn energie weer gaat toenemen.

    1. Stop met suiker in wat dan ook en je krijgt vanzelf meer en betere energie, en je valt nog af ook!
      Suiker: kristal suiker, witte bloem, vele broodsoorten of pizza, spagettie, witte rijst, bewerkte granen, frisdranken, honing en andere ‘gezonde’ stropen, wat we: gewoon groenten, zaden, noten, volledig fruit, peulvruchten,omega’s, volle granen, en jawel…gelukkig een glaasje wijn, oefff

      1. Beste

        Ik zie dat u witte rijst onder de groep suiker zet. Maar is het niet zo dat 100 gr. witte gekookte rijst veel gezonder is dan 100 gram suiker? Ik wil niet dat er bij de mensen verwarring ontstaat. Rijst heeft veel meer voedingstoffen in zich en mag dus wel nog gegeten worden.

        1. Ja maar nog beter is om zilvervliesrijst te nemen, hier zitten zoals jullie zeggen ‘suikers’ in, wat jullie bedoelen is koolhydraten. Ja suiker is een koolhydraat maar andersom is dat niet helemaal altijd het geval. Witte rijst heeft veel minder complexe (goede) koolhydraten dan zilvervliesrijst. Je lichaam heeft koolhydraten nodig en dan voornamelijk complexe (om hier energie uit te halen moet namelijk je lichaam energie gebruiken… Goed voor je metabolisme dus.) Andere manieren om je metabolisme een boost te geven is door de ochtend te beginnen met een appel, kaneel te gebruiken en verse gember! De laatste twee zijn ook nog heerlijk om een gerecht meer smaak te geven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven