Waar moet je op letten bij het kopen van een fitnessapparaat?

Thuis sporten wordt steeds populairder. Niet gek, want thuis sporten kan heel erg effectief zijn en is bovendien gemakkelijk in een dagelijks schema in te passen. Door een fitnessapparaat te gebruiken tijdens een goede film of je favoriete soap gaat de tijd namelijk ook nog eens veel sneller. Maar waar moet je op letten bij de aanschaf van een fitnessapparaat? Lees hier een aantal tips! Lees meer

Voorbeelden van een eiwitrijk ontbijt

Het kiezen van eiwitrijke voeding is niet altijd even makkelijk. Daarom heeft DieetVandaag een aantal eiwitrijke recepten op een rij gezet! Zo kun je elke dag een andere gezonde en eiwitrijke keuze maken. Elke persoon heeft minimaal 0,8 gram eiwit nodig per kilo lichaamsgewicht. Bij sporters kan dit gemakkelijk oplopen tot 2 of 3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht. Een eiwitrijk dieet zorgt ervoor dat je veel gemakkelijker afvalt. Dat is al meerdere malen in verschillende onderzoeken bewezen. Lees meer

Heilzame werking van kurkuma

Kurkuma, ofwel geelwortel, is één van de meest bekende kruiden onder natuurgenezers. De stof heeft een zeer heilzame werking op veel verschillende gebieden. Het wordt gebruikt in onze voeding om kleur en smaak te geven. Vooral in de Oosterse keuken wordt het veel gebruikt. Het gele poeder zorgt namelijk voor een mooie kleur in veel gerechten. In veel curry’s zit het kruid, het is een standaard ingrediënt van kerrie. Hier de belangrijkste gezondheidsvoordelen op een rij! Lees meer

Crosstrainer of loopband?

Mensen die regelmatig naar de sportschool gaan kennen het wel. De keuze tussen de crosstrainer en de loopband (treadmill). Beide zijn een uitstekende cardiotraining. Onderzoek van de University of Nebraska at Kearney heeft uitgewezen dat beide trainingen ongeveer evenveel calorieën verbranden. De elliptical trainer (crosstrainer) gebruikt net even iets meer calorieën. Lees meer

Intervaltraining verbrandt meer calorieën

Een onderzoek uit 2008 toont aan dat intervaltraining de beste manier is om calorieën te verbranden. Het onderzoek werd verricht door wetenschappers verbonden aan de universiteit van Toledo. De conclusie luidt dat het doen van intervaltraining meer energie vergt dan een duurtraining. Wie af wil vallen, kan dus beter kiezen voor intervaltrainingen dan voor duurtrainingen. Lees hieronder meer over het onderzoek. Lees meer

Hoe begin je met hardlopen wanneer je al een redelijke conditie hebt?

Hardlopen is een sport dat vrijwel iedereen wel eens een keer probeert in zijn of haar leven. Nu kun je er natuurlijk voor kiezen om met een beginnersschema te starten. Maar voor mensen die al een goede conditie hebben en veel sporten is dat hoogstwaarschijnlijk te laag gegrepen. En wanneer een work-out niet uitdagend is, is deze moeilijk vol te houden. Daarom hier een strategie. Lees meer

Hardlopen, schema voor de echte beginners

Hardlopen is een zeer populaire sport. Logisch ook, het enige wat je nodig hebt is een paar goede schoenen en sportkleding. Daarmee is het één van de goedkoopste vormen van sport. Daarnaast is het ook nog eens super goed voor je lichaam. Het verbrand veel calorieën en het zorgt voor een mooi slank lichaam. Beginnen met hardlopen is echter niet altijd even makkelijk. Daarom heeft DieetVandaag een schema voor beginnende hardlopers opgesteld. Dit schema is geschikt voor mensen die echt nog nooit hebben hardgelopen en dus echt voor het eerst beginnen. Ook voor mensen met overgewicht is dit schema geschikt. Mensen met een normaal gewicht of mensen met een redelijke conditie kunnen beter met een ander beginnersschema beginnen. Lees meer

Verwerk avocado in je menu!

Avocado is super gezond! In tegenstelling tot wat veel mensen denken bevat de avocado veel goede vetten die helpen om je huid gezond te houden. Daarnaast bevatten ze nog vele andere gezonde voedingsstoffen en zijn ze absoluut niet dikmakend. Sterker nog, mensen op dieet kunnen juist veel baat hebben bij deze eiwitrijke vrucht! Helaas weten veel mensen niet hoe ze een avocado het beste kunnen eten. Daarom hier een aantal tips om avocado in je voeding te verwerken! Lees meer

Pomelo is lekker en gezond

Bij pomelo denken velen gelijk aan Fanta Pomelo. Heerlijk, maar natuurlijk niet heel erg gezond. Gelukkig is pomelo gewoon een heel gezonde en lekkere fruitsoort die je niet in frisdrank hoeft te verwerken om er lekker van te genieten. De pomelo is de grootste citrusvrucht die er bestaat en het is een kruising tussen een grapefruit en een pompelmoes. Vergeleken andere fruitsoorten is de vrucht redelijk droog en groot. De smaak is lichtbitter maar veel zoeter als die van een grapefruit. De schil is redelijk dik en geel/groen/oranje van kleur. Lees meer