4 redenen waarom je niet te veel eiwitten moet eten

De eiwitrijke diëten zijn de laatste jaren erg populair. We worden overspoeld met eiwitrijke recepten. Je zou bijna denken dat je niet genoeg eiwit kan eten. Maar is dat eigenlijk ook zo? Wat gebeurt er met je wanneer je te veel eiwitten eet? De negatieve aspecten van het eten van veel eiwitten zit echter ook in de verminderde inname van koolhydraten. Het eten van minder eiwitten gaat namelijk vaak hand in hand met het eten van minder koolhydraten. Lees meer

Kun je het beste dagelijks sporten of een paar keer per week?

Wat werkt beter om af te vallen? Dagelijks sporten, of een aantal keer per week sporten? Die vraag is niet zo makkelijk te beantwoorden. Het antwoord is namelijk grotendeels afhankelijk van de manier waarop je sport. Het is nogal een verschil of je aan cardiotraining of krachttraining doet. Daarnaast maakt het natuurlijk ook uit of je zo snel mogelijk wilt afvallen of blijvend wil afvallen. Lees meer

Boost je immuunsysteem met deze voeding

Je immuunsysteem bestrijdt indringers zoals virussen, bacteriën en parasieten die je ziek maken. Het is een verdedigingsmechanisme van je lichaam. Ook ruimt je immuunsysteem afvalstoffen op en zieke lichaamscellen zoals kankercellen. Een goed werkend immuunsysteem is dus van levensbelang. En dat doe je door een gezonde levensstijl te hebben en vooral gezond te eten. Met deze voeding ondersteun je je immuunsysteem zodat deze zijn werk goed kan doen en jij je goed voelt! Lees meer

Is het goed om te sporten met spierpijn?

Wanneer je regelmatig sport kan het voorkomen dat je nog spierpijn hebt van de vorige keer terwijl je (psychisch in ieder geval) alweer toe bent aan een nieuwe training. Of je agenda laat het toe dat je twee dagen achter elkaar kan trainen, maar dan drie dagen niet. Dan pak je misschien graag die ene training nog mee. Maar is dat wel zo verstandig? Of is het beter om te wachten tot je spierpijn weg is voor je aan een nieuwe training begint? Kun je ook met spierpijn sporten? Lees meer

Wat kun je doen tegen vet haar?

Vaak wordt aangeraden om je haar maximaal 2 keer per week te wassen, juist om vet haar te voorkomen. Maar als je vet haar hebt is het erg lastig om dit niet te wassen. Je kan er namelijk erg onzeker van worden. Het vette haar ontstaat doordat talgklieren op je hoofdhuid de vetstoffen aanmaken. Een aantal factoren die vet haar veroorzaken kun je beïnvloeden, een gedeelte is hormonaal. Lees meer

Last van psoriasis? Probeer dit om het te verminderen

Psoriasis is een auto-immuunziekte die ervoor zorgt dat de huid rode vlekken vertoond. De huid vernieuwt zich op deze plekken veel sneller dan normaal. Tegen psoriasis zijn er behandelingen maar de oorzaak is onbekend. Wie psoriasis heeft kan hier niet van genezen. Het is vaak van grote invloed op een persoon. Toch zijn er een aantal manieren waarmee je psoriasis zou kunnen bestrijden die te maken hebben met levensstijl. Lees meer

In de winter kom je vaak aan, lees hier waarom

De winter is vaak een periode dat mensen aankomen. Niet alleen eet je extra veel met de feestdagen, ook beweeg je vaak minder omdat het buiten koud is. Je neemt wat minder snel de fiets en de koud trotseren om naar de sportschool te gaan kan lastig zijn. Daarnaast draag je vaak wijdere kleding waardoor je niet de noodzaak voelt om af te vallen. Toch is het juist fijn wanneer je in de winter je gewicht behoudt of zelfs je streefgewicht behaalt. En natuurlijk is dat mogelijk! Afvallen in de winter is wel moeilijker dan afvallen in de zomer. Dat heeft een aantal redenen. Lees meer

Tips om minder te snoepen!

Soms is de verleiding gewoon niet te weerstaan. En natuurlijk mag je heus weleens een keer snoepen. Maar als je elke dag, of zelfs meerdere keren op een dag snoept terwijl je eigenlijk wilt afvallen is het tijd om dit artikel te lezen. Hier lees je tips om ervoor te zorgen dat je minder snoept. Zo krijg je minder calorieën binnen waardoor je af zult vallen. Lees meer

Nog een reden waarom je genoeg moet slapen!

Een slaaptekort heeft grote gevolgen voor de mens. Je functioneert minder goed in het dagelijks leven. Door een slaaptekort kan je bijvoorbeeld snel geïrriteerd zijn en je moeilijk concentreren. Maar een slaaptekort heeft een nog grotere invloed op je gemoedstoestand dan al werd gedacht. Dat komt door de grote sociale invloed van een slaapgebrek op je sociale leven. Mensen met een slaaptekort voelen zich vaak eenzaam omdat ze contact met anderen mijden. Maar uit onderzoek blijkt dat mensen die voldoende slapen ook de neiging hebben om mensen met een slaapgebrek te mijden. Lees meer

Is knoflookpoeder een goede vervanger van verse knoflook?

Knoflook heeft een erg scherpe smaak. Maar wanneer je knoflook verwerkt in je gerechten wordt de smaak anders. Hoe langer je knoflook mee kookt of bakt, hoe minder scherp de smaak is. Het is de perfecte gezonde smaakmaker in de keuken. Knoflook heeft 1 nadeel en dat is de geur van je adem nadat je knoflook hebt gegeten. Toch is het zeker de moeite waard om knoflook te eten. Al duizenden jaren geleden werd de knoflook gebruikt voor zijn heilzame werking. Maar wat is knoflookpoeder eigenlijk en heeft knoflookpoeder dezelfde gezondheidsvoordelen als knoflook? Lees meer

Verbeter je stemming met voeding!

Een slecht humeur kan te danken zijn aan een ongezond voedingspatroon. Zo zorgen transvetten en veel snelle koolhydraten vaak voor een lusteloos gevoel. Dit komt door de snelle piek in je bloedsuikerspiegel. Daarna volgt ook een snelle daling. Een gezond voedingspatroon met voldoende eiwitten en gezonde vetten kan juist de stemming positief beïnvloeden. Bepaalde voeding kan daarentegen juist je humeur verbeteren. Dus ben je neerslachtig, heb je last van stemmingswisselingen, of voel je je vermoeid en somber? Doe er wat aan met de juiste voeding. In dit artikel lees je welke voeding de stemming positief beïnvloed. Lees meer